wat wij doen

Wat maakt ons uniek?

Robotsindeklas levert een platform voor waardevolle sociale robot toepassingen in verschillende markten, zoals het onderwijs. Standaard leveren we met ons platform honderden voorbeeldtoepassingen in onze bibliotheek, maar u kunt ook zelf snel en intuïtief nieuwe robottoepassingen maken, aanpassen en delen met andere gebruikers.

  • Snel en intuïtief meerwaarde creëren met sociale robots in het onderwijs

  • Geen technische kennis vereist

  • Ondersteuning voor meerdere typen sociale robots

  • Voor 1-op-1 gebruik, in groepjes, of voor de hele klas

  • Bediening en beheer: veilig en gemakkelijk vanuit een Europese cloud

  • Beheer van robotgebruikers en robots voor maximale controle

  • Gemakkelijk opschalen van aantallen gebruikers en robots

Onze diensten voor het onderwijs

Wij bedienen het primair onderwijs, het voortgezet onderwijs en het hoger onderwijs. Allemaal vanuit hetzelfde eenvoudige platform, maar elke sector weer met zijn eigen toepassingen.

Wetenschappelijke achtergrond

Sociale robots zijn een veelbelovend nieuw medium met diverse kansen in het onderwijs (Belpaeme et al, 2018). Een sociale robot kan interactie aan gaan met leerlingen en is ondersteunend aan de leerkracht door:

  • Gepersonaliseerde educatie in de vorm van een leer-maatje voor taal en rekenen

  • Interactieve presentator

  • Stimuleren van cognitieve winst bij kinderen

  • Verhogen van de motivatie en leergenot bij kinderen

  • Leermiddel digitale geletterdheid

Interactive Robotics doet actief mee aan de ontwikkelingen. Wij werken samen met de Universiteit Delft en de Universiteit Leiden. Wij werken internationaal samen in een Europees project om sociale robots geschikt te maken voor gebruik in het onderwijs (ANIMATAS). Verder doen wij veel speur- en ontwikkelwerk en doen studenten regelmatig stages en afstudeeropdrachten bij ons met social robots in verschillende sectoren.

T. Belpaeme, J. Kennedy, A. Ramachandran, B. Scassellati, and F. Tanaka, 2018. “Social robots for education: A review,” Science Robotics, vol. 3, no. 21, 2018.